27 مرداد 1398
En | 
تامين مالي 14 ميليارد يوان پروژه قطار سريع‌السير اصفهان-تهران

تامين مالي 14 ميليارد يوان پروژه قطار سريع‌السير اصفهان-تهران

تاریخ انتشار: 1397/11/15|   بازدید: 133 |  print

                                                       در كميته پيگيري عمليات اجرايي قطار سريع السير اصفهان – تهران مطرح شد؛
                                                تامين مالي 14 ميليارد يوان پروژه قطار سريع‌السير اصفهان-تهران
مجري قطار سريع السير اصفهان – تهران : كل اين ابر پروژه 44 ميليارد يوان پول نياز دارد كه 14 ميليارد يوان آن تامين و با تامين الباقي اعتبارات تا 4 سال آينده روي ريل قرار خواهد گرفت.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رساني راه وشهرسازي استان اصفهان، كميته پيگيري عمليات اجرايي قطار سريع السير تهران – قم – اصفهان به رياست حجت اله غلامي سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري اصفهان و با حضور حميدرضا اميرخاني مديركل راه وشهرسازي استان و امير بهادر عبدالمحمدي مجري اين ابر پروژه در محل استانداري اصفهان و با هدف رفع مشكلات پيش روي انجام پروژه برگزار شد.
غلامي گفت: خوشبختانه امروز مشكلات مربوط به آب، برق ، سوخت و مشكلات زيرسازي اين پروژه بر طرف شد و 2 كارگاه بايد در حوزه اصفهان احداث گردد كه يك كارگاه احداث و كارگاه دوم در حال دريافت مجوزات لازم است.
وي با تاكيد بر اجرايي و عملياتي شدن هرچه زودتر اين ابر پروژه در استان گفت: قطار سريع السير اصفهان – قم – تهران پروژه اي است كه كل كشور منتظر تكميل و به بهره برداري رسيدن آن هستند و ما هم در اصفهان پيگير اجرايي شدن آن هستيم.
حميدرضا اميرخاني مديركل راه وشهرسازي استان نيز بيان داشت: اين پروژه سال گذشته از معاونت شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل ونقل كشور به شركت راه آهن جمهوري اسلامي در مجموعه وزارت راه وشهرسازي منتقل شد كه در صورت گشايش اعتبار به طور كامل تا چهار سال آينده در اين فاز قطار بر روي ريل قرار خواهد گرفت.
امير بهادر عبدالمحمدي مجري اين پروژه در مجموعه وزارت راه وشهرسازي گفت: تامين مالي پروژه كماكان با چين است كه مبلغ كل نياز اين پروژه 44 ميليارد يوان است كه 14 ميليارد يوان آن تامين مالي شده و اين ال سي متمركز شده به شرح خدمات محدوده قم – اصفهان و بخشهايي از محدوده قم – تهران كه براي تامين الباقي پروژه نياز هست كه مجوزات لازم داخلي نظير شوراي اقتصاد اخذ گردد كه اين مهم در حال پيگيري در مجموعه وزارت راه وشهرسازي است كما اينكه از طرف چيني نيز تامين مالي در حال انجام است.
وي افزود: دوره زماني اجراي اين پروژه 4 ساله است كه طول كل آن 410 كيلومتر و داراي 4 ايستگاه تهران، فرودگاه بين المللي امام(ره) ، قم و اصفهان است كه تلاش مي شود به قطار شهري اصفهان متصل گردد.
عبدالمحمدي در ادامه اظهار داشت: اين قطار با 250 كيلومتر در ساعت زمان سفر را به 2 ساعت كاهش خواهد داد و تاكنون پيشرفت كلي آن 12 درصد بوده است.

 

 
  نظرات

نظری وجود ندارد.

نام
ایمیل
وب سایت
عنوان
نظر
تصویر امنیتی
وارد نمودن کد